Suttogó autók ex-F1-esekkel, űrtechnológiával

Forma-1-szerű autók elektromotorral, mi az? Forma-E! Szépek, csendesek, zöldek, és nem bírnak ki egy versenytávot sem, ezért pilótánként és versenyenként kettő kell belőlük. A volt F1-klasszisok már próbálgatják a hang nélküli autóversenyzést. De mi értelme van ennek? Május közepén célegyenesbe fordultak az elektromos autóverseny-sorozat előkészületei, miután megkapta az első szállítmány Spark-Renault SRT 01E autókat a Forma-E 2014-15-ös szezonjában induló tíz csapat. Lehet-e ez a jövő Forma-1-ének kezdete? 2012 augusztus végén Michael Schumacher és Jenson Button hangosan nevetett fel, amikor a Belga GP sajtótájékoztatóján feltették nekik a kérdést, mit szólnak hozzá, hogy pár év múlva indul egy autóverseny, amin hangtalan együlésesek…

>> Folytatás

Egyre több elektromos cégautó lesz az utakon

Németországban 2020-ra egymillió e-autó üzembe helyezését célozták meg. Az átállásból az SAP szoftveróriás is kiveszi a részét. Bejelentésük szerint a vállalatuknál minden ötödik cégautóra jogosult elektromos autót fog vezetni. A flotta átállását 2020-ra tervezik, amely 5 ezer e-autó beszerzését jelenti addigra világszerte. Jelenleg 170 ilyen járművet hajtanak a dolgozóik. A szoftvergyártónak jelenleg 22 ezres vállalati flottája van, amely a cég összesített szén-dioxid kibocsátásának a negyedéért felelős. Ezt szeretnék lecsökkenteni. A meglévő elektromos autókat egyébként már most megújuló forrásból származó árammal töltik, illetve különböző ösztönzőkkel támogatják a munkatársakat, hogy környezetbarát kocsikat válasszanak. Az átállást saját fejlesztésű rendszerrel is segítenék, amely a…

>> Folytatás

Adókedvezmények és zöld rendszám – Ilyen lehetne az e-autózás

Németország arra „utazik”, hogy 2020-ban már egymillió elektromos autó legyen az utakon. Magyarországon egyelőre még csak az elektromobilitást támogató program körvonalazódik. Vizsgálják a zöld rendszám bevezetésének lehetőségét, de az e-közlekedésbe tartoznának az elektromos taxik és buszok, valamint az elektromos bérautórendszer is. A körvonalazódó Jedlik Ányos Terv az elektromos autózás elterjesztését részben az országos töltőhálózat kiépítésével, az adózási és jogi feltételek egyszerűsítésével is támogatja – összegezte nemrég a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára. Glattfelder Béla hozzátette: két forrásból finanszíroznák az országos úthálózat mentén és a közintézményeknél kialakítandó elektromos töltőállomások kiépítését. A szükséges pénzt uniós forrásokból és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegekből teremtenék elő.…

>> Folytatás

Elektromos Mobilitás Program az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoporttól

Az E-Mobilitásról E-Mobilitás (vagy elektromos mobilitás) alatt általánosságban az elektromos közúti közlekedést értjük. Ennél azonban sokkal átfogóbb módon érdemes tekintenünk e fogalomra: ide tartozik egyebek mellett a szükséges infrastruktúra, a töltőberendezések hálózatának kiépítése, a technológia folyamatos fejlesztése, az elhasználódott akkumulátorok újrahasznosítása, a megfelelő finanszírozási feltételek megteremtése vagy az elektromos közlekedési módokkal kapcsolatos ismeretterjesztés és –bővítés. Látható tehát, hogy a mindennapi közlekedésen túl az e-mobilitás tágabb értelemben egy eszme, egy újfajta „iskola”, amely a korábbi, kőolajra alapozott motorizáció alternatíváját jelentheti. Fenntartható közlekedés Magyarország számára az Európai Unió Megújuló Energia Irányelve (RED – RenewableEnergyInitiative) 2020-ra – jogilag kötelező módon – legalább 13…

>> Folytatás

Lendületbe jöhet az elektromobilitás

  A klímavédelmi célok eléréséhez évente 30 ezer e-autót kellene forgalomba állítani Magyarországon. Ez nem elérhetetlen cél: az új uniós irányelv kötelezővé teszi az alternatív töltőhálózat kiépítését, és a kormány is előlendíthetné az elektromobilitás terjedését. A klímaváltozás elleni európai törekvések részeként az Európai Unió 2014 őszén elfogadta az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló új 2014/94/EU irányelvet, amely fontos kiegészítése a zöld járművek elterjesztését célzó korábbi, 2009-es irányelvnek (2009/33/EC). A korábbi, az elektromobilitás elterjedésének kereteit is lefektető jogszabály 2014-ben konkrét célkitűzésekkel bővült, amelyek részeként a tagországoknak 2016. november közepéig létre kell hozniuk a vonatkozó nemzeti keretrendszereiket az alternatív üzemanyagok és a…

>> Folytatás